Leander Oostdijk

Fractievolger

Als echte Zeeuw ben ik geboren in Goes (1994), opgegroeid in Yerseke en op dit moment woonachtig in Sint-Annaland. Daar woon ik samen met mijn vrouw Jacolien en onze zoon. Sinds juni 2021 ben ik betrokken bij de SGP-Statenfractie als fractievolger.

Loopbaan
Na mijn opleiding HBO Bouwkunde ben ik aan de slag gegaan bij RoosRos Architecten in Oud-Beijerland als bouwkundig modelleur. Momenteel werk ik nog steeds Bij RoosRos als projectcoördinator. Vanuit deze functie mag ik bijdragen aan de realisatie van een mooie en gezonde woon-, leef- en werkomgeving in projecten door heel Nederland.

Binding met Zeeland
Zeeland is een bijzondere en mooie provincie, waarin wonen, werken en genieten samenkomt. Het bijzondere landschap van zowel water als land geeft ons een unieke omgeving, waar we zuinig op moeten zijn. Wij als inwoners dragen het rentmeesterschap voor onze provincie, wat ons de plicht geeft om zorg te dragen voor wat we hier mogen hebben. Tegelijk dient het een richtlijn te zijn voor alles wat we willen toevoegen of aanpassen. We moeten uitkijken dat we die belangrijke taak als rentmeester niet uit het oog verliezen vanwege de veelheid aan andere belangen die hun rol opeisen. Het is een mooie en tegelijk verantwoordelijke taak om daar vanuit de SGP-fractie mijn rol in te mogen vervullen.

Zet zich in voor
Het is een verantwoordelijke taak om mee te denken en te werken aan vraagstukken, beleid en problemen die spelen binnen onze provincie. Mooi is het dat we dat nog mogen en kunnen doen vanuit een Bijbelse grondslag. Ik zet mijzelf in voor een passend en prettig woonklimaat waarin we met respect omgaan met onze historie, natuur en de voor Zeeland kenmerkende werkgelegenheid. Daarin ligt de mooie uitdaging om dit voor al onze inwoners toegankelijk te maken en te houden.