Financiën

Een sluitende meerjarenbegroting vormt hét uitgangspunt voor een degelijk financieel beleid. Het totale inkomsten- en uitgavenpakket van de provincie dient financieel in balans te zijn én beleidsmatig doordacht en verantwoord te zijn. In een doordacht beleid is ook aandacht voor grote uitgaven in de verbindende infrastructuur en andere kunstwerken die eens in de decennia voor komen. Denk bijvoorbeeld aan de Zeelandbrug.

De doelmatigheid van de uit te geven gelden moet voortdurend getoetst worden aan de hand van vier aspecten: (wettelijke) noodzakelijkheid, effectiviteit, doelmatigheid en wenselijkheid. De provinciale overheid moet als een betrouwbare rentmeester op een verantwoorde manier omgaan met publieke gelden en hier verantwoording over afleggen

Concreet:

• Structureel sluitende meerjarenbegroting;
  • Vertaling van het provinciaal beleid in SMART-indicatoren;
  • Deugdelijke onderbouwing van reserves en voorzieningen. Geen lasten naar de toekomst;
  • Beleid ontwikkelen voor incidentele opgaven, zoals de toekomst van de Zeelandbrug;
  • Goed financieel controlesysteem.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.