12 maart 2013

Polman geinstalleerd als nieuwe Commissaris der Koningin van Zeeland

Op vrijdag 8 maart is dhr. drs. J.M.M. Polman geïnstalleerd als nieuwe Commissaris der Koningin van Zeeland. Hij volgt hiermee mevr. Peijs op die na zes jaar afscheid heeft genomen. Han Polman (D66) was in zijn vorige functie burgemeester van Bergen op Zoom. Daarvoor was hij burgemeester van Noordwijkerhout en heeft hij verschillende beleidsfuncties bekleed bij het Ministerie van BZK. Hij studeerde Bestuurskunde aan de Universiteit Twente en aan het 'Institut International d'Administration Publique' in Parijs. De heer Polman is gehuwd en heeft vier kinderen.

Tijdens de bijzondere Statenvergadering in de Nieuwe Kerk te Middelburg kreeg dhr. Polman de voorzittershamer overhandigd van de waarnemend voorzitter, dhr. Roeland (SGP). De Staten van Zeeland hebben het vertrouwen in Han Polman uitgesproken. Zij verwachten in hem een uitstekende commissaris van de Koningin te hebben gevonden die dicht bij de Zeeuwen zal kunnen staan. Hij wordt gezien als een bruggenbouwer, met inlevingsvermogen voor de situatie van anderen en denkt genuanceerd en oplossingsgericht.