HomeBinnenvaartontbijt

Binnenvaartontbijt

Op D.V. zaterdag 17 maart 2018 organiseert de SGP-Statenfractie Zeeland een ontbijt met de binnenvaartsector. Het ontbijt is voor binnenvaartschippers (of meewerkende familieleden/kennissen) een ideale gelegenheid om informeel met provinciale en landelijke bestuurders in gesprek te gaan over de kansen en uitdagingen voor de sector. Tijdens het ontbijt zijn Roelof Bisschop (Tweede Kamerlid), Harry van der Maas (gedeputeerde Provincie Zeeland) en Ad Dorst (Provinciaal Statenlid Zeeland) aanwezig om over verschillende actuele onderwerpen het gesprek aan te gaan. Het ontbijt is gratis, allen uit de sector van harte welkom! Meld u aan via het formulier onderaan deze pagina (= vereist i.v.m. het bestellen van de catering). Wees er snel bij, het aantal plaatsen is beperkt.

Vanaf 8.00 uur         Inloop met koffie/thee
8.30 uur                    Welkomstwoord
8.45 uur                    Eerste ronde tafelgesprekken
9.20 uur                    Tweede ronde tafelgesprekken
9.55 uur                    Bestuurders reflecteren op besproken informatie en geven aan wat ze met deze informatie gaan doen
10.15 uur                  Afsluiting
Vanaf 10.25 uur       Gelegenheid om na te praten

Bij het invullen van het aanmeldingsformulier onderaan deze pagina, wordt u gevraagd een keuze te maken uit onderstaande gespreksonderwerpen. Op basis van uw keuze wordt u ingedeeld in een groep. Tijdens het ontbijt komt u met de bestuurders te spreken over de onderwerpen die bij uw groep horen. We proberen zoveel mogelijk rekening te houden met uw voorkeur. Het kan echter zijn dat u, omwille van de grootte van een groep, in een andere groep ingedeeld wordt. Uiteraard staat het u ook vrij om tijdens het ontbijt vragen te stellen over onderwerpen die niet op de agenda staan.

Gespreksonderwerpen
A. Veiligheid Ooster- en Westerschelde
B. Schutcapaciteit Volkerak / Kreekrak en belang spuien sluizen Terneuzen
C. Bebouwing aan vaarwegen en Oosterscheldevisie
D. Faciliteiten: overnachtingsplaatsen, ontgassingsmogelijkheden, behoud of verbetering van ligplaatsen, bedienings- en bloktijden, veiligheid objecten in het geding door versoberingsmaatregelen (afloopsteigers enz.), bediening sluizen en bruggen (afstandsbediening, flexibiliteit van bediening, eenvoudigere aanmeldprocedures)
E. Infrastructuur waterwegen (besteding € 2 miljard investeringsruimte kabinet), behoud en verbetering afmetingen sluizen, overslagkades en bruggen verhogen.
F. Milieuregels (emissie-eisen, vergroening vloot) en overige regelgeving (bemanningsregels, boetebeleid ILT, enz.)

Adresgegevens locatie: Landlustweg 1, 4455 TK Nieuwdorp.

Graag meld ik mij aan voor het binnenvaartontbijt: