1 november 2014

SGP eens met verkoop van Indaver onder voorwaarden

Op vrijdag 31 oktober debatteerden de Staten over de verkoop van afvalverwerkingsbedrijf Indaver, nu nog in handen van DELTA NV. De aanleiding tot verkoop van Indaver lijkt een minder plezierige. De directeur van Delta spreekt eerder in een interview in het Financieel Dagblad over 'het saneren van schulden'. Er is dus wel iets aan de hand, zo blijkt ook uit dit interview. Toch lijkt het volgens de SGP-Statenfractie na alle overwegingen - gezien de context - juist om het verkoopproces te starten.

Wel is het voor onze fractie van groot belang eerst te weten wat er met de opbrengst van een eventuele verkoop gaat gebeuren.  Een integrale afweging te kunnen maken is hierbij een vereiste. Daarom heeft onze fractie een amendement ingediend om vast te leggen dat wij eerst duidelijkheid willen hebben over de strategie van Delta, voor wij besluiten over een definitieve verkoop. Het amendement is met algemene stemmen aangenomen.

Bekijk hier het amendement.