24 januari 2015

SGP presenteert verkiezingsprogramma ‘Betrouwbaar en daadkrachtig’

SGP Zeeland heeft op zaterdag 24 januari het verkiezingsprogramma voor de Statenverkiezingen gepresenteerd. Onder de titel ‘Betrouwbaar en daadkrachtig’ trekt lijsttrekker en huidig fractievoorzitter Goos Roeland de Zeeuwse SGP lijst.

Wanneer de SGP een plaats krijgt in het dagelijks Provinciebestuur wordt Harry van der Maas (43 jaar) de opvolger van huidig SGP-Gedeputeerde George Van Heukelom. Nummer drie en vier betreffen respectievelijk Ad Dorst (46 jaar) en Joan van Burg (33 jaar) die na de verkiezingen hun derde termijn als Statenlid inluiden. Nieuwkomers in de top van de lijst zijn Harold van de Velde (24 jaar) op de vijfde plaats en Kees van den Berge (55 jaar) op plek zes.

Lijsttrekker Goos Roeland over het nieuwe verkiezingsprogramma: “Het is een echt Zeeuws programma, omdat wij als provincie ook echt anders zijn. Een provincie die ook in de toekomst zelfstandig hoort te blijven. De overheid hoort op gepaste afstand de taken uit te voeren die voor inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners van belang zijn. De SGP staat ervoor!”

Speerpunten voor de SGP bij de komende verkiezingen:

• Handen af van onze Provincie Zeeland! Geen opschaling en geen gedwongen herindelingen.
  • Stoppen met subsidiëren van grote evenementen en het geld besteden aan innovatie in de Zeeuwse economie, zoals structureel budget voor DOK41/Kenniswerf.
  • Lasten voor de burger zo laag mogelijk houden door goed financieel beleid te voeren.
  • Ruimte voor belangrijke pijlers van de Zeeuwse economie: landbouw, visserij en binnenvaart.
  • Onderwijs en bedrijfsleven beter op elkaar af te stemmen voor meer en betere werkgelegenheid.
  • Zeeland beter bereikbaar maken door de doorstroming tussen Goes-Hellegatsplein (N256/N59) te verbeteren.
  • Grote bedrijventerreinen ontsluiten met openbaar vervoer in samenwerking met bedrijfsleven.
  • Natuurbeheer op een effectieve manier uitvoeren met meetbare doelen.
  • Behoud van cultureel erfgoed in Zeeland.
  • Politiek bedrijven volgens Bijbelse normen en waarden.

Bekijk hier het verkiezingsprogramma 2015-2019 'Betrouwbaar en daadkrachtig!'