2 maart 2018

Zeeuws binnenvaartontbijt

Om de binnenvaartsector een hart onder de riem te steken en om de sector te laten weten dat er wordt opgekomen voor hun belangen, organiseert de SGP-Statenfractie een Zeeuws binnenvaartontbijt. Iedereen uit de sector is van harte welkom om op een laagdrempelige wijze met een aantal bestuurders/politici uit de provinciale en landelijke/Europese politiek in gesprek te gaan over de kansen en uitdagingen waar men dagelijks mee te maken heeft.

Harry van der Maas (gedeputeerde binnenvaart Provincie Zeeland), Bert-Jan Ruissen (lijsttrekker Europese verkiezingen en fractievolger SGP Tweede Kamer) en Ad Dorst (portefeuillehouder namens de SGP-Statenfractie) gaan het gesprek aan met de aanwezigen.

In overleg met de Zeeuwse afdeling van BLN Schuttevaer zijn verschillende onderwerpen, waaronder veiligheid op de Westerschelde, schutten en spuien, ontgassingsmogelijkheden, ligplaatsen, infrastructuur waterwegen, bebouwing aan vaarwegen, (milieu-)regelgeving en bediening van sluizen en bruggen op de agenda gezet.

Dat dit ontbijt wordt gehouden is uniek. Onder het genot van een croissantje en een verse jus, kunnen de aanwezigen op een informele en laagdrempelige manier hun zorgen uitten, problemen aankaarten en wensen aandragen bij de provinciale en landelijke bestuurders/politici. Na afloop van de gesprekken zullen de bestuurders aangeven wat zij met de gehoorde informatie gaan doen in de politiek. We mochten al 26 aanmeldingen ontvangen en daar zijn we erg blij mee! Geef de sector een stem, het is absoluut de moeite waard!

Het ontbijt vindt plaats op zaterdag 17 maart a.s. van 8.30 – 10.30 uur in restaurant Landlust te Nieuwdorp. Meer informatie en aanmelden via zeeland.sgp.nl/binnenvaartontbijt.