Cultuur en educatie

De SGP vindt het belangrijk om de cultuurhistorie breed uit te dragen. Voor een goede koers richting de toekomst is kennis van de eigen geschiedenis onmisbaar. Het is daarom belangrijk om de geschiedenis van de provincie ook bij de jeugd onder de aandacht te brengen. Hierbij speciale blijvende aandacht voor ‘De Slag om de Schelde’ die de afgelopen jaren door veel initiatieven zichtbaarder gemaakt is in Zeeland. Ook bibliotheken vragen betrokkenheid van de provincie. Deze culturele voorzieningen zijn onmisbaar voor een toegankelijke informatievoorziening. De SGP wijst het aanbod van producten en diensten die strijdig zijn met Gods Woord af.

Concreet:

• De ingezette lijn dat cultuur voor alle Zeeuwen moet zijn en groepen mensen met elkaar moet verbinden, voortzetten en gesprekken intensiveren via bijeenkomsten in de Zeeuwse Bibliotheek of andere locaties;
  • De provincie zet zich in voor een leescultuur door bibliotheken en uitleenpunten voor boeken in het landelijk gebied in stand te houden en te stimuleren;
  • Cultuurbus financieren om zo cultuureducatie te verankeren op scholen;
  • Bezuinigen op grote (culturele) evenementen, zoals het Zeeland Nazomerfestival en Concert at Sea.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.