Havens

De Zeeuwse havens zijn van groot belang voor de Zeeuwse economie. De Zeeuwse havens hebben een uitstekende geografische ligging aan diepe wateren en hebben prima achterlandverbindingen over de weg, het water en het spoor. Het is belangrijk dat de havens groeien in toegevoegde waarde. De fusie van de Zeeuwse havens met Gent kan zorgen voor nieuwe ambities op het gebied van nautische veiligheid, milieu en waterbeheersing. Daarnaast spelen economische voordelen een grote rol voor zowel Vlissingen als Terneuzen.

Concreet:

• Sturen op een evenwichtig verdeelmodel van verschillende vervoersmogelijkheden over weg, spoor en water;
  • Stimuleren van ontwikkelingen in de Zeeuws-Vlaamse Kanaalzone;
  • Koppelen van bedrijvigheid en kennis in de havens aan thema’s in het onderwijs (bijvoorbeeld met het project Campus Zeeland.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.