Regelgeving

De SGP wil burgers, inwoners en bedrijven voldoende mogelijkheden geven om zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun leefomgeving en voor elkaar. Provinciale sturing moet meerwaarde hebben. Bij de nieuwe Omgevingswet ligt de primaire verantwoordelijkheid bij gemeenten: zo dicht mogelijk bij de burger. Dat vraagt om een cultuurverandering.

Concreet:

• Snoeien in (verschillende) regels en wetten waar mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan regelgeving voor waterbassins in het buitengebied die per gemeente verschillen. Eenduidige en duidelijke regels voorkomen veel uitzoekwerk;
  • Het primaat ligt bij gemeenten, tenzij het provinciaal belang is gediend;
  • Ondersteuning van burgerinitiatieven.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.