Regionale omroepen

De SGP vindt dat regionale omroepen van belang zijn voor het zelfbewustzijn van de regio. De SGP wil de regionale omroep vooral faciliteren voor het brengen van regionaal nieuws en het belichten van de achtergronden daarvan. Het belang van adequate, kwalitatieve (onderzoeks-) journalistiek als democratische controle op regionaal niveau, neemt toe onder invloed van decentralisatie van overheidstaken. De gelden van de overheid moeten dan ook van die hoogte zijn dat de functie van de verspreiding van regionaal nieuws voldoende in stand kan blijven. De regionale omroepen dienen ook de functie van rampenzender te hebben, een belangrijke taak in geval van nood.

Concreet:

• Omroep Zeeland gaat wat ons betreft meer programma’s maken voor alle Zeeuwen. Waarbij het uitgangspunt dient te zijn dat het Zeeuwen met elkaar verbindt. Met andere woorden dat in de programmering rekening wordt gehouden met de diverse groepen in onze samenleving en hoe deze met elkaar omgaan;
  • Meer programma’s die over leefbaarheid in Zeeland gaan.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.