Toerisme

De recreatiesector is in Zeeland een belangrijke werkgever met jaarlijks ruim tien miljoen overnachtingen en meer dan twee miljoen gasten. Voor de SGP is toerisme geen doel, maar een middel als pijler in de Zeeuwse economie. We dienen oog te hebben voor de balans tussen rust en ruimte versus druk door toerisme. De leefbaarheid in Zeeland wordt vergroot, de Zeeuwse identiteit versterkt en er verdienen heel veel Zeeuwen dagelijks een boterham in
deze sector.

De provincie speelt een voorwaardenscheppende rol ten aanzien van recreatievoorzieningen. De SGP zal dit beleid altijd benaderen vanuit Bijbelse normen en waarden. Ook hebben we oog voor de lokale situatie, zo mag recreatie geen belemmering zijn voor agrarische activiteiten en
de leefbaarheid/draagkracht van het gebied; ze moeten juist een waardevolle toevoeging vormen.

Streekproducten spelen in op de behoeften van de toerist en zorgen voor inkomsten van lokale ondernemers.

Concreet:

• Heroverwegen VVV’s voor onze toeristen;
  • Promoten van Zeeland als fietsprovincie;
  • Lijst met vrij toegankelijke voorzieningen op de website zeeland.com;
  • Permanent wonen in recreatiewoningen is niet wenselijk i.v.m. de leefbaarheid van onze Zeeuwse kernen.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.