6 februari 2020

(Beeld)verslag van de ledenvergadering 2020

Woensdag 5 februari vond de jaarlijkse ledenvergadering plaats. Ditmaal waren we te gast bij Techno West Services in Kruiningen. Het bestuur had een divers programma samen gesteld. Er werd afscheid genomen van een aantal bestuursleden, nieuwe bestuursleden werden gekozen, er was ruimte voor vragen aan de SGP-fracties van het waterschap en provincie en een rondje langs de heftrucks en verreikers mocht natuurlijk ook niet ontbreken. Bekijk onderstaande foto's voor een sfeerimpressie.

Afscheid en verkiezing bestuursleden
Er werd afscheid genomen van Frank de Kramer die een aantal jaren penningmeester van het bestuur is geweest. Dhr. J. Kolijn (29 jaar) werd door de aanwezige leden gekozen om de vrijkomende plaats van dhr. De Kramer in het bestuur op te vullen. Eerder werd al afscheid genomen van Erik van den Bos. Ook hij is een aantal jaren bestuurslid geweest. In zijn plaats is dhr. C. Stouten (34 jaar) gekozen als bestuurslid.

Vragenrondje door het publiek
Zoals gebruikelijk wordt er tijdens de ledenvergadering gelegenheid geboden aan de leden om vragen te stellen aan de fractieleden van het waterschap en de staten. Vragen over de komst van de Marinierskazerne naar Zeeland, de aanpak van de Zanddijk bij Yerseke en de verkeersdrukte in en rond Arnemuiden konden natuurlijk niet ontbreken.

Beschermde Wieg
Een vrijwilligster was aanwezig om te vertellen over het belangrijke werk van de Beschermde Wieg. Deze stichting zet zich in voor zwangere en pas bevallen vrouwen in nood. Iedere baby krijgt een veilige wieg, ook al kan of wil de moeder niet voor hem of haar zorgen. Beschermde Wieg volgt deze missie door het bieden van laagdrempelige hulp en begeleiding, desgewenst anoniem, om een veilige geboorte te bevorderen met als doel te voorkomen dat baby’s gedood worden of op een onveilige plek achter worden gelaten net na de bevalling.

Rondleiding
Na de pauze werd de groep opgesplitst en volgde een rondje langs de heftrucks, verreikers, terminaltrekkers, hoogwerkers en noem maar op. Op een van de werkbanken stond een zonnepaneel. Dhr. Weststrate: ‘’Als op het spreekgestoelte van politici nou eens zo’n zonnepaneel zou staan, dan zou er met al dat praten heel wat energie opgewekt worden.’’ We geven toe dat politici goed zijn in praten, maar u kent de SGP natuurlijk vooral als een daadkrachtige partij.

Techno West Services bedankt
Tot slot een bos bloemen voor alle dames van Techno West Services als dank voor de goede verzorging met heerlijke hapjes en drankjes. De secretaris van het bestuur heeft dhr. Weststrate bedankt met een roos (met een knipoog) voor de gastvrije ontvangst. Dhr. Weststrate had eens tegen de secretaris gezegd dat hij niet begreep dat bloemen een interessante onderneming kunnen zijn. ''Maar'', aldus de secretaris, ‘’de blaadjes van deze roos zorgen er nou voor dat alles wat uw heftrucks uitstoten, wordt opgenomen.’’

De foto's kunt u bekijken via deze link