4 juli 2024

Maak geen spektakel van lijdensgeschiedenis van Jezus

Donderdag 4 juli 2024 is de komst van The Passion naar Zeeland / Terneuzen besproken in de gemeenteraad van Terneuzen. Hier onze overwegingen over The Passion:

“Vol energie werken we aan een gemeente waar op cultureel gebied van alles te beleven is voor inwoners, ondernemers en bezoekers. We zijn daarom trots dat Terneuzen volgend jaar het decor is van het grootste live muziekspektakel van Nederland. Het is een prachtige gelegenheid om Terneuzen, onze bruisende stad aan de Westerschelde, aan iedereen te laten zien. We kijken ernaar uit om The Passion 2025 samen te organiseren. En ik heet iedereen van harte welkom om dit evenement met ons mee te beleven!”.

Met deze reactie kondigt Terneuzen de komst van The Passion aan in 2025. Andere reacties spreken over een economische impuls en het op de kaart zetten van de regio.

De laatste uren van Iemands leven en sterven herdenk je waardig en ingetogen. Goede Vrijdag en Pasen gaan over lijden, sterven en opstanding van Jezus Christus. Hij stierf de kruisdood om zondige mensen te redden van de eeuwige dood.

Een Goddelijk wonder, waarbij eerbied past. Passen woorden als ‘muziekspektakel’ en ‘economische impuls’ hierbij? Hebben Jezus’ kruiswoorden popmuziek nodig?

Een geschiedenis vol pijn en lijden, mondt uit in hoop voor verloren mensen. Wat is het Paasevangelie een betekenisvolle, hoopvolle boodschap voor iedereen! Laat iedereen er dan ook kennis mee maken. Er is ruimte genoeg in de kerken. Welkom!