14 februari 2020

Definitief geen Marinierskazerne in Zeeland

De Statenfractie van de SGP in Zeeland is erg teleurgesteld in dit kabinet. Getekende contracten en bestuursovereenkomsten tussen de Rijksoverheid, de Provincie Zeeland, gemeente Vlissingen en het Waterschap blijken eenzijdig opgezegd te worden. Er is blijkbaar zonder overleg met de betrokkenen aan een alternatief gewerkt. We zijn dus voor de gek gehouden, iets wat we niet mogen verwachten van een betrouwbare overheid met goede omgangsvormen. Dat doet erg pijn voor alle Zeeuwen. Het is nu zaak dat het kabinet met een goed plan komt dat hetzelfde kan brengen voor Zeeland ter versterking van de economie en leefbaarheid op korte en lange termijn. De SGP roept op om vanuit Zeeland niet allemaal verschillende lijstjes te sturen waaruit de compensatie moet bestaan. De eenheid vanuit Zeeland van de afgelopen weken moeten we vast blijven houden.
De SGP verlangt naar betrouwbare en daadkrachtige kabinetsleden die op korte termijn daad bij het woord voegen.